آی پارآ
آی پارآ
وبلاگ عمومی برای دوست داران عـکس های باور نکردنی


چگونه یک سیستم قدرتمند جمع کنیم



این بار بر اساس جدیدترین اطلاعات بازار قصد داریم یک سیستم با کارایی فوق العاده معرفی کنیم، البته قیمت قطعات این سیستم برای کاربرهای معمولی بسیار گران است اما دست یابی به این سیستم شما را از به روز رسانی های مکرر راحت می کند و حتی تا مدت ها مجبور به تعویض کارت گرافیک و حافظه نیز نخواهید بود؛چون این سیستم علاوه بر قدرت، قابلیت اورکلاکینگ بالایی نیز دارد.

مادربورد
اولین قطعه این سیستم که بر روی قسمت های دیگر بسیار تاثیر دارد مادربورد است. مادربورد GA-X48T-DQ6 یکی از جدیدترین مادربردهای گیگابایت است که با چیپست X48 و سوکت LGA775 کار می کند. این مادر بورد قابلیت ساپورت 8 گیگابایت حافظه را دارد و دارای ده پورت SATA، هشت پورت USB و دو رابط PCI-E است.
به طور کلی این مدل با مدل قبلی X38 تفاوتی در قطعات ندارد اما تفاوت در1600 مگاهرتز فرکانس تولید توسط X48 است که در مدل X38 تنها 400 مگاهرتز است و قابلیت اورکلاکینگ بالای X48 این تفاوت را بیشتر نیز خواهد کرد. با اینکه قطعات این دو مدل یکی است، اما نحوه چینش X48 بسیار بهتر است و به قول معروف فضای تنفسی بیشتری دارد. اما بر خلاف اعلام رسمی شرکت مبنی بر 500 مگاهرتز اورکلاکینگ این مدل تا 475 مگاهرتز را ساپورت کرده و پس از این امنیت خود را از دست می دهد. این مادر بورد DDR2 را ساپورت می کند و قیمت آن 360 هزار تومان است و اگر همراه با آن هدیه نیز باشد DDR3 را نیز ساپورت کرده، 1900 مگاهرتز فرکانس تولید کرده و قیمت آن در حدود 420 هزار تومان است.
کارت گرافیک
کارت گرافیک GLADIAC 980GX2 یکی از پرقدرت ترین کارت های گرافیک موجود در بازار ایران است. این کارت از سری
NVIDIA Geforce 9800 GX2 است با 600 مگاهرتز فرکانس هسته و حافظه GB 1024bit1 GDDR3 و فرکانس حافظه 2000 مگاهرتز و قابلیت اورکلاکینگ تا 320مگاهرتز که می تواند جزو رویاهای یک گیمر باشد. سیستم BUS آن PCI-Express x 16 و دارای ساختار یکپارچه با تکنولوژی Giga thread از NVIDIA است. مزیت دیگر این کارت قابلیت ارتقای آن توسط تکنولوژی NVIDIA SLI است و با اتصال تعدادی پردازنده های گرافیکی به صورت موازی است. البته به نظر میرسد که به این زودی ها نیازی به ارتقای این غول گرافیکی نباشد. اتصال های آن از نوع DVI-I / TV-OUT / DVI-I است و سیستم عامل های XP و Vista از این محصول پشتیبانی می کنند. قیمت این کالا چیزی در حدود 910 هزار تومان است. البته باید همیشه به خاطر داشته باشیم تنها یک کارت گرافیک خوب ضامن سرعت و گرافیک بالا در یک سیستم نیست و قسمت های دیگر نیز تاثیر بسزایی روی کارکرد کارت های گرافیک دارند و نمی توان توقع داشت تا یک سیستم متوسط رو به پایین بتواند تمام قابلیت های یک کارت گرافیک خوب را ساپورت کند.
پردازنده
پردازنده مورد نظر از خانوادهIntel core است و با نام تجاری Intel Core 2 QX9770 عرضه شده است. این پردازنده بسیار پیشرفته و از سری 45 نانومتری ها است. جنس این قطعه از آلیاژی به نام هافنیوم است که ترکیبی از تیتانیوم، زیکرونیوم، گالیوم و روبیدیوم است و ساختاری شبیه ساختار آلیاژ به کار رفته در فضا پیماها دارد. یکی از جالب ترین نکاتی که در طراحی این پردازنده به چشم می خوردT میزان ترانزیستورهای آن در این حجم کم است (2×107mm) به طوری که بر سر یک سوزن سی ملیون ترانزیستور جای می گیرد که در مجموع 820 ملیون ترانزیستور دارد. این پردازنده فرکانسی معادل 3200 مگاهرتز تولید می کند. در این محصول تنها از 45 نانومتر فضا استفاده شده است؛ با این حال از نمونه های موجود چهار برابر بیشتر ترانزیستور دارد و دارای دو هسته بر روی هر بورد است و در کل چهار هسته دارد. با این که این پردازنده از طریق bus multiplier ارتقا نمی یابد، اما می توان باس 1066 مگاهرتزی روبه روی آن را تا 1333مگاهرتز افزایش داد که علاوه بر قدرت باس، پهنای باند را نیز بالا می برد. قدرت اورکلاکینگ این محصول به علت بالا بودن Gain حافظه آن است که امکان دسترسی به 1600 مگاهرتز فرکانس را به آسانی فراهم می کند.
قیمت این کالا مانند خودش تعجب برانگیز است شما می توانید این محصول را با قیمت 1270000 تومان خریداری کنید.
حافظه
کارت حافظه یا رم به عنوان حافظه کوتاه مدت در رایانه ها عمل می کند و سرعت و حجم آن در انجام فعالیت های پردازنده و کارت ها اثر مستقیم دارد. Flex XLC series DDR3 جدیدترین مدل کارت های حافظه شرکت OCZ با 2GB حافظه Dual Chanel و فرکانس 1600 مگاهرتز است. ولتاژ مناسب برای این کارت های حافظه 9/1 ولت و ابعاد آن 2X 1.4 اینچ است. OCZ برای خنک کردن این کارت از هیتسینک های جدید هم نام با این محصول که اختصاصی هستند و برای این کارت طراحی شده اند، استفاده می کند و گرمای تولیدی توسط آن را از طریق صفحه و لوله های خروجی مسی دفع می کند که این لوله ها برای سیستم های خنک کننده آبی طراحی شده اند. همچنین این کارت ها با پردازنده های X48 و X38 سازگاری کامل دارند و با استفاده از سیستم Intel XMP خود به خود با سیستم شما سازگار شده و زمان بندی های آن تنظیم می شود و دیگر نیازی به اورکلاکینگ ندارند و خود به خود حداکثر کارایی را خواهند داشت. زمان تاخیر این کارت ها به صورت 18-6-6-6 بوده و قابلیت تنظیم بالایی دارند و قیمت فعلی آنها 520 هزار تومان است.
سیستم خنک کننده
اگر قصد اورکلاکینگ برای این سیستم را دارید ،اولین چیزی که بعد از این تصمیم به آن نیاز دارید یک سیستم خنک کننده برای دفع گرمای اضافی تولید شده توسط قطعات اورکلاک شده است. در غیر این صورت نه تنها قطعات کارایی لازم را ندارند، بلکه از عمر مفید آنها کاسته شده و بسیار زود دچار آسیب می شوند. از میان انواع و اقسام خنک کننده هایی که با فن و هیتسینک کار می کنند و یا از آب برای خنک کردن قطعات استفاده می کنند متاسفانه ما انتخاب زیادی نداریم، زیرا در بازار ایران خنک کننده های آبی تقریبا نایاب هستند و هیتسینک ها و فن های پیشرفته هم زیاد موجود نیست. ما نیز با توجه به این محدودیت Gigabyte 3D Rocket 2 را که یک خنک کننده فن و هیتسینکی است، انتخاب کرده ایم تا حداقل بتوان خنک بودن پردازنده را تضمین کرد. قطعات آلومینیومی، هیتپمپی از جنس نیکل و روکش مس و بدنه مسی این محصول به همراه یک فن Ever flow f1 در ابعاد 92×92×25 با 3000-1500 دور در دقیقه توانایی چرخش و یک هیتسینک مسی به همراه هم100×100×150 فظا اشغال می کنند و در چهار رنگ نارنجی، سفید، آبی و سبز موجود است. قیمت این سیستم 55 هزار تومان است.
کیس و منبع قدرت
چنین سیستمی قطعا نیاز به به یک منبع قدرت قوی با ولتاژ بالا دارد. OCZ GameXStream با قدرت 700 وات توانایی تامین قدرت مورد نیاز این سیستم را دارد. ابعاد آن 86×140×150میلیمتر بوده و یک فن 120 میلیمتری وظیفه خنک کردن 20 درجه سانتیگراد حرارت تولیدی آن را دارد. هشت خروجی 12 ولتی آن مجموعا 72 آمپر جریان دارند. GameXStream را می توانید با قیمت 165 هزار تومان خریداری کنید.
به دلیل کمبود قطعات خنک کننده در اولین چیزی که در یک کیس باید به آن توجه کرد نوع چینش قطعات در آن و میزان جریان هوا در آن است. شاید بهترین و زیباترین کیسی که بتوان آن را برای این سیستم گران قیمت امن دانست Vento 3600 محصول شرکت ASUS باشد. با اینکه این کیس هفته گذشته به طور مفصل بررسی شد ذکر برخی از ویژگی های این کیس کمک شایانی به انتخاب شما می کند. VENTO 3600 از بدنه هایی از جنس آلومینیوم به قطر 8 میلیمتر استفاده می کند که با توجه به حجم بالای 7/24×7/20×1/12تنها 165/8کیلوگرم وزن دارد. این کیس از یک فن ساپورت فن 80 و فن کناری 120 و دو مجرای هوا در پنل جلو برای خنک کردن محیط داخل کیس استفاده می کند. این کیس دارای شش عدد PCI SLOT، یک عدد AIP SLOT چهار عدد USB2 و دو Audio Port است همچنین قابلیت نصب پنج CD/DVD Roam و یک Floppy Drive را دارد و در رنگ های آبی، قرمز و سبز به بازار عرضه شده است. قیمت این قطعه 175 هزار تومان است.
حرف آخر
اگر قطعاتی مانند CD/DVD Roam، هارددیسک و کارت صوت معرفی نشدند، به این علت بود که این قطعات بیشتر سلیقه ای هستند و نمی توان به طور پیشنهاد دقیقی از آنها نام برد. البته در هفته های آینده به معرفی عده ای از این قطعات می پردازیم تا همین جا هم قیمت این سیستم بدون این قطعات چیزی در حدود 3515000 تومان می باشد. شاید به نظر برسد که قیمت این سیستم بی مورد گران است اما با تجربه امتیازات آن می توان به قدرت و حرفه ای بودن آن پی برد، در ضمن اورکلاکینگ نیز می تواند همین امتیازات خیره کننده را بالاتر نیز ببرد.

__________________
خدایا به من آرامشی ده تا قبول کنم آنچه را نمی توانم تغییر دهم و شهامتی تا تغییر دهم آنچه را می توانم و بینشی تا بدانم تفاوت آن دو را


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب:,

|
 


Email Icon by Parstools.com
نازترین عکسهای ایرانی

 

بانک اطلاعات +دانلود کلیک کن
پیام نور
بانک هاوموسسات
عجایب دنیا
عکسهای داغ
تصاویر فتوشاپی
عکسهای داغ از خودرو های جدید
کاربری رایانه ای
اس ام اس+عاشقونه
یاهو میل
داستان روز
اوین 90جامعه مجازی فوتبال دوستان کلیک کن
استخدام به روز
کلیک کن "همه چی

 

تاب لیدر

 

7 بهمن 1390
4 بهمن 1390
6 مهر 1390
4 مهر 1390
3 مهر 1390
2 مهر 1390
7 شهريور 1390
3 شهريور 1390
2 شهريور 1390
6 تير 1390
3 تير 1390
2 تير 1390
1 تير 1390
7 خرداد 1390
6 خرداد 1390
5 خرداد 1390
2 خرداد 1390
1 خرداد 1390
7 ارديبهشت 1390
6 ارديبهشت 1390
5 ارديبهشت 1390
4 ارديبهشت 1390
2 ارديبهشت 1390
1 ارديبهشت 1390
7 فروردين 1390
4 فروردين 1390
2 فروردين 1390

 

عکس: گران ترین خودروی جهان
درازترین اتومبیل دنیا را ببینید!
عكس هاي جديد و هنري از "بهنوش بختياري"
گالری عکس بازیگران و تصاویر سه بعدی و فتوشاپی
کلیک کن!
عکس های جديد و هنري از "نيكي كريمي"
سیاست چیست؟دوستان نظر یادتون نره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
داستان خاله میترا 18+ !
پ نه پ
زیباترین چیز در دنیا
گزارشی از جدیدترین خودروهای دنیا
خلق تصاویر مفهومی با فتوشاپ
35 ایده برای طراحی باغچه های زیبا و شاداب در محیط داخلی و خارجی منزل و محل کار
تصاویر فتوشاپی و مفهومی
افتتاح سیستم همکاری در فروش برای اولین بار در ایران کلیک کنید
برای دریافت سوالات و کلید اولیه آزمون سراسری سال 1390 اینجا را کلیک نمایید
جهت ورود به جامعه مجازی فوتبال دوستان اوین 90 بر روی لینک زیر کلیک کنید
دانلود+هر چی بخواهید کلیک کنید
جالب وداغ
تصاویری جدید از آلبوم هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون
باغ های دیدنی و زیبای جهان
[BestIran] این هم بروسلی لرستان
آرامش خیال باتصاویری از طبیعت
تصاویری از مسابقات قهرمانی بدنسازی در اروپا
صلاح ما در چیست؟ (داستان کوتاه – مرتبط با استخدام نیست)
کلاه های خییییییلی عجیب و غریب !
زندگی نامه بزرگترین بازیگران هالیوود
مجموعه کاریکاتورهای واقع بینانه از افراد مشهور
دختری كه مادر یك ببر شده !
ماجرای روستایی خوش شانس
از طعم قهوه تان لذت ببرید – داستان کوتاه
عکس های خنده دار از حیوانات
چشم اندازهای زیبای طبیعت
مهمترین خبرهای پیام نور را می توانید در سایت؟
چگونه یک سیستم قدرتمند جمع کنیم
برای مشاهده ی رتبه ی گوگل سايت يا وبلاگ خود اينجا كليك كنيد
اس ام اس عاشقانه
دیواری كه پیامش
جایی که مارک تواین آن بهشت روی زمین نامید (عکس)
داستان سامانتا
تعرفه‌های موبایل پس از هدفمندی یارانه‌ها +جداول
چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟
رستوران هوایی
کشف لاشه حیوان عجیب الخلقه درمشگین شهر +عکس
دانستنی های جالب از پارسه ( تخت جمشید )

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آی پارآ و آدرس ariyanet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





جامعه مجازی فوتبال دوستان اوین 90کلیک کنید جایزه بگیرید
عاشقانه + سرگرمی
انتخابات مجلس 90در اردبیل
آدم زمینی
****lip2lip****
آی پارآ
بزرگترین منبع موزیک در ایران
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

سازمان سنجش اموزش کشور
شخصیت شناسی افراد توسط ماشین
انتخابات 90در اردبیل
عمران نو
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 142
بازدید کل : 148102
تعداد مطالب : 60
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
فال امروز

استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ

Best Cod Music

تماس با ما
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت


دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

.: Weblog Themes By www.NazTarin.Com :.


--->